Biznes

Jak znaleźć odpowiedniego pracownika?

W ramach badania naukowcy z USA i Kanady przepisali 56 ogłoszeń o pracę, aby podkreślić dwa różne podejścia: podejście Needs-Supplies, które skupia się na tym, co firma może zrobić dla kandydata, oraz podejście Demands-Abilities, które skupia się na tym, czego firma oczekuje od kandydata. Spośród 991 odpowiedzi, kandydaci, którzy odpowiedzieli na ogłoszenia o pracę z grupy Needs-Supplies zostali ocenieni wyżej niż ci, którzy odpowiedzieli na ogłoszenia z grupy Demands-Abilities.

Skup się na tym, co Twoja firma może zrobić dla potencjalnych pracowników, a przyciągniesz kandydatów, którzy lepiej odpowiadają Twoim potrzebom.

Obejmij trendy cyfrowe i media społecznościowe.

Większość ludzi chce pracować dla firm, które nadążają za najnowszymi trendami technologicznymi. Część ogarnięcia ery cyfrowej oznacza wykorzystanie publicznych profili mediów społecznościowych do badania kandydatów. Jak większość pracodawców, prawdopodobnie przeprowadzisz standardowe sprawdzenie kandydatów przed zatrudnieniem, ale profile kandydatów w mediach społecznościowych mogą zaoferować więcej szczegółów na temat danej osoby jako osoby i pracownika, na dobre i na złe.

Choć dopuszczenie aktywności kandydata w mediach społecznościowych do decyzji o zatrudnieniu jest ryzykowne z prawnego punktu widzenia, gdyż może to skutkować nieświadomym uprzedzeniem lub dyskryminacją, może dać Ci lepszy obraz kandydata, którego chcesz zatrudnić.

Wykorzystaj media społecznościowe do rekrutacji.

Rekrutacja społecznościowa jest świetną strategią, aby upewnić się, że docierasz do właściwej grupy odbiorców i przyciągasz talenty do swojej marki i kultury, powiedziała Kayla Vatalaro, globalna szefowa działu rozwoju wpływu i wpływu społecznego firmy Asana, a wcześniej jej globalna szefowa ds. pozyskiwania talentów.

„Wierzymy w moc głosu pracowników, aby opowiedzieć historię Asany, a nasi pracownicy mają znaczący wpływ na media społecznościowe” – powiedziała Vatalaro. „Co tydzień na naszych kanałach społecznościowych nasz zespół ds. marki pracodawcy dzieli się postem Asana Women Wednesday, przedstawiającym wspaniałą pracę jednej z kobiet z naszego globalnego zespołu”.

Vatalaro powiedział, że ta forma wspierania pracowników zwiększyła ruch na stronie kariery firmy i stała się kluczową częścią jej strategii rekrutacji i zarządzania talentami.

Możesz również polegać na rozległych osobistych i zawodowych powiązaniach swoich pracowników, za pośrednictwem mediów społecznościowych, a także przyjaciół i znajomych, jako potencjalnie złotej okazji do rekrutacji utalentowanych pracowników.

Wykorzystaj referencje pracowników.

Jednym z najlepszych sposobów na zatrudnienie wysokiej jakości kandydatów są referencje od obecnych pracowników lub osób z Twojej sieci. Polecenia są dobrym sposobem na prześwietlenie potencjalnych kandydatów przed przeprowadzeniem z nimi rozmowy kwalifikacyjnej. Jeśli zaufany pracownik poleca poprzedniego kolegę lub przyjaciela, którego doświadczenie zawodowe dobrze zna, daje ci to poziom bezpieczeństwa wiedząc, że ten nowy kandydat może wykonać dobrą pracę. Zatrudniając obcą osobę, masz mniejszą pewność co do etyki pracy kandydata i jego potencjalnego dopasowania do zespołu.

Chociaż nie powinieneś traktować poleconych osób w sposób preferencyjny, rekomendacja od kogoś, kto już jest w zespole lub w Twojej sieci, jest dodatkową korzyścią dla tego kandydata. Upewnij się, że kwalifikacje kandydata czynią go idealnym kandydatem do pracy i wykorzystaj rekomendację jako zabezpieczenie, że podejmujesz właściwą decyzję o zatrudnieniu.

Jednym ze sposobów na pozyskanie poleceń od obecnych pracowników jest wdrożenie programu premii za polecenie. Jeśli pracownik poleci kandydata i ten kandydat zostanie ostatecznie zatrudniony, pracownik, który polecił nowego pracownika może otrzymać pewien rodzaj rekompensaty pieniężnej. Nawet jeśli premia wynosi tylko kilkaset dolarów, to sprawia, że pracownicy chętniej polecają osoby, które znają jako dobrych kandydatów. Koszty zwykle się zwracają, ponieważ dane sugerują, że zatrudnianie z polecenia może zaoszczędzić firmom 3 000 dolarów w opłatach, które w przeciwnym razie zostałyby wydane na rekrutację i ogłoszenia o pracę.