Ten artykuł jest przeznaczony dla właścicieli małych firm i menedżerów zatrudniających, którzy chcą poprawić swój obecny proces zatrudniania.
Zatrudnianie nowych talentów jest nieuniknioną częścią bycia liderem biznesu i jest bardziej skomplikowane niż tylko przeglądanie CV i prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych. Błędy w rekrutacji, takie jak źle sformułowany opis stanowiska lub brak komunikacji na temat aplikacji, mogą zniechęcić wykwalifikowanego kandydata do poszukiwania pracy w firmie. Jednak dzięki odpowiedniemu procesowi rekrutacji i onboardingu, będziesz w stanie zrekrutować i zatrudnić najlepszych kandydatów.
Co to jest proces rekrutacji?
Proces zatrudniania to metoda, która krok po kroku pozwala znaleźć, zrekrutować i zatrudnić nowych pracowników. Dobry proces rekrutacji pomoże Ci przyciągnąć i utrzymać wysokiej jakości pracowników, którzy pasują do Twojej marki. Specyficzne elementy procesu rekrutacji są unikalne dla każdej firmy, ale istnieją ogólne kroki, które każda firma może wykonać, aby przyciągnąć i zatrudnić wykwalifikowanych kandydatów.
Jakie kroki składają się na proces zatrudniania?
Chociaż konkretne kroki w procesie zatrudniania powinny być unikalne dla Twojej firmy (a czasami nawet dla otwartego stanowiska, na które zatrudniasz), większość procesów zatrudniania obejmuje 10 podstawowych kroków.
1. Napisz opis stanowiska pracy, który dokładnie odzwierciedla Twoje potrzeby w zakresie zatrudniania.
Opis stanowiska to jedna z pierwszych interakcji kandydata z Twoją organizacją. Upewnij się, że piszesz dobre opisy stanowisk, które dokładnie odzwierciedlają Twoją markę i rolę, na którą zatrudniasz.
Na przykład, należy jasno określić zakres obowiązków i wymagania, a także użyć języka charakterystycznego dla marki, który pozwoli kandydatowi poczuć kulturę firmy. Wyjaśnij, czego oczekujesz od kandydata i co możesz mu zapewnić w zamian.
Dobrze napisany opis pracy pomoże pozbyć się kandydatów, którzy nie są odpowiednie dopasowanie, więc powinien zostawić z bardziej skoncentrowanej grupy CV do oceny.
2. Ogłoszenie i rekrutacja na otwarte stanowisko.
Kiedy masz już swój opis stanowiska, następnym krokiem jest ogłoszenie go i rekrutacja na otwarte stanowisko. Zamieść go w wielu miejscach, takich jak strona kariera, ogłoszenia o pracy, targi pracy i media społecznościowe. Zachęć swoich pracowników, aby również dotarli do swoich sieci kontaktów w sprawie tego stanowiska.