Badania przeprowadzone przez OfficeTeam pokazują, że 86% pracowników i 80% menedżerów uważa, że wybór garderoby wpływa na szanse pracownika na awans. Niektórzy pracownicy traktują wybór garderoby jako priorytet, poświęcając średnio 11 minut każdego dnia na dobór stroju.
Jeśli pracujesz w biurze o swobodnym charakterze, codzienne pokazywanie się w drogim garniturze może nie być najlepszym rozwiązaniem, ale nadal możesz ubrać się tak, aby zrobić wrażenie. Obserwuj, co nosi Twój przełożony lub osoby pracujące w Twoim wymarzonym dziale i podążaj za ich przykładem. Ubieraj się odpowiednio do środowiska pracy i znajdź sposób, aby włączyć swoją osobowość do swojej garderoby.
Według badań przeprowadzonych przez profesor Uniwersytetu w Hertfordshire, Karen Pine, Twój ubiór może mieć wpływ na Twoją pewność siebie. Zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest, że zrobisz wrażenie na swoim szefie, kiedy czujesz się pewnie.
1. Zwiększaj swoje umiejętności dzięki celom rozwoju kariery.
Awans wymaga czasem dodatkowych umiejętności. Przygotuj się, ucząc się tych umiejętności przed poproszeniem o awans. Lekcje online z umiejętności miękkich, takich jak przywództwo i komunikacja, mogą przygotować Cię do następnego poziomu. Możesz również nauczyć się konkretnych umiejętności twardych dla swojej następnej roli, takich jak szkolenie w zakresie oprogramowania, z którego korzysta firma.
2. Działaj jak lider.
Żaden szef nie będzie promował pracownika, który nie wykazuje dobrych umiejętności przywódczych, zwłaszcza jeśli awans oznacza, że będziesz na bardziej kierowniczym stanowisku. Według Harvard Business Review, jeśli chcesz awansować w swojej karierze, musisz „działać, myśleć i komunikować się jak lider na długo przed tym awansem”, a robienie tego w ostateczności zwiększy prawdopodobieństwo awansu.
Jak więc możesz udowodnić swoje zdolności przywódcze, nie mając zespołu do prowadzenia? Harvard Business Review ma kilka sugestii: Po pierwsze, upewnij się, że nie jesteś tak rozproszony przez swoje ambicje, że zapominasz o doskonaleniu się w swojej obecnej roli. Wykonuj swoją pracę i rób to dobrze. Następnie poszukaj dodatkowych zadań, zaniedbanych potrzeb biznesowych i mniejszych ról przywódczych, które nie są obsadzone, i zgłoś się do nich na ochotnika. Buduj relacje z ważnymi postaciami w firmie. I nie pozwól, by Twoje ego weszło Ci w drogę – zamiast tego skup się na tym, czego potrzebuje firma i zachowaj trochę skromności.
3. Bądź towarzyski.
Innym sposobem na udowodnienie swojej wartości szefowi jest nawiązanie kontaktów towarzyskich z innymi pracownikami. Uczestniczenie w imprezach po pracy lub dołączenie do działań grupowych, takich jak firmowa liga softballu lub zespół do gry w ciekawostki, pokazuje, że jesteś zaangażowany w firmę w stopniu wykraczającym poza 40 godzin tygodniowo. Budowanie relacji z innymi pracownikami świadczy o tym, że jesteś lubiany i może przyczynić się do tego, że będziesz silnym liderem.
Badanie przeprowadzone przez profesora Timothy’ego Judge’a z University of Notre Dame’s Mendoza College of Business wykazało, że ekstrawersja jest najlepszym predyktorem skuteczności przywództwa. Według CareerBuilder, budowanie pozytywnych relacji w pracy nie tylko zwiększa pracę zespołową, ale także zwiększa szanse na awans pracowników budujących relacje, ponieważ umilają oni dzień pracy.